Telefonparkering

Telefonparkering är ett enkelt och bekvämt betalsystem där du inte behöver betala i en parkeringsautomat.

I Gävle finns ett företag, Parkster, som erbjuder tjänsten telefonparkering. Du kan ansöka om telefonparkering på Parksters hemsida. 

App

I appen startas, stoppas och förlängs parkeringen med ett knapptryck. Du behöver inte lämna bilen för att betala din parkering och du betalar bara för tiden bilen är stående.

Appen finns att ladda ner i App Store, Google play och Windows Phone.

Starta parkering: Välj parkeringstid via tidslinjen eller klockan. Därefter väljer du den bil du vill betala och startar sedan parkeringen. 

Har du en personlig skylt så är det den du ska använda, inte ordinarie registreringsnummer.

Pågående parkering: Stoppa, förläng eller förkorta parkeringstiden efter behov. Du får en notis 15 minuter innan parkeringstiden går ut.

Mer information om hur du ansluter dig till tjänsten hittar du på deras hemsida, länk finns i menyn till höger.

Talsvar

Med talsvarstjänsten startar och avslutar du din parkering med ett telefonsamtal.

Ring 010-199 26 16. Följ anvisningarna i talsvarstjänsten.

Stoppa eller förläng parkeringstiden efter behov genom att ringa 010-199 26 16 och följa anvisningarna. 

15 minuter innan parkeringstiden håller på att gå ut får du ett sms som informerar om just detta.

SMS

Sms'a zonkod mellanslag registreringsnummer till nummer 0707-13 14 15, exempel 1234 ABC123. Biljetten är giltig först efter att du har mottagit svarskvitto via SMS. 15 minuter innan parkeringstiden håller på att gå ut får du ett sms som informerar om just detta

Betalning

Parkeringsavgifterna debiteras en gång i månaden via vald betalmetod. Pappersfaktura, e-postfaktura eller kort

Sidan uppdaterades senast 13 februari 2020